Frisk luft og masse publikum

Fra 1. april til 1. oktober har det blitt gjennomført 60 friluftsturer i Asker, Bærum og Follo! Gjensidigestiftelsens valgkrets Asker, Bærum og Follo har bevilget midler til prosjektet «Korps på friluftstur», og NMF Øst inviterte korps i dette området som ønsker å skape gode musikalske opplevelser i frisk luft, for både publikum og musikanter. Av søkerkorpsene ble tyve korps plukket ut.

Korpsene i prosjektet Korps på Friluftstur har vært på 3 turer hver og nådd ut til et veldig stort publikum.
– Dette er ikke minst et publikum som vi mest sannsynlig ikke når ut til så ofte, smiler prosjektleder Anne Oksfjellelv i NMF Øst.
– Korpsene har gjort mye ut av prosjektet og vært veldig kreative når det kommer til destinasjoner, program og profilering. Det har vært utrolig gøy å følge med på alle de oppfinnsomme påfunnene, jubler hun.

Synlig korps vant pris!

Ved tildeling ble det også utlyst en Profileringspris. Prisen ville bli delt ut «på bakgrunn av antall innslag/artikler i media, samt hvor mange man har nådd ut til på turene.»

– Det er ett korps som har utmerket seg svært positivt og det er Asker Musikkorps, avslører Oksfjellelv. Hun forklarer juryens begrunnelse for kåringen:
– De har gjort en betydelig innsats og fått resultater innenfor profilering av turene deres. Både i form av profilering på sosiale media som Facebook og Instragram, og med flotte avisoppslag. De har også nådd ut til et stort publikum og fått vist seg frem til mange på turene deres. Asker Musikkorps er derfor kåret til vinner av Profileringsprisen!

Randi Barstad Rødseth i Asker Musikkorps jubler da vi ringte henne for å gi beskjed om at de har vunnet profileringsprisen.
– Det var en kjempehyggelig overraskelse. Vi har jobbet veldig hardt for dette, smiler Barstad Rødseth. Hun forteller at de har jobbet hardt med profilering i forbindelse med prosjektet, og at det har samlet korpset om et felles prosjekt. Hun ser at folk har blitt begeistret og at det har vært morsomt for medlemmene å holde på med.
– Vi har skapt et engasjement i korpset for at medlemmene kan være med å spre informasjon om prosjektene våre. Vi skjønner hva vi burde ha gjort for lenge siden, og nå har vi fått gjort det, mener hun.

#Allesnakkerkorps på tur

Friluftsprosjektet har gjort korpset langt mer bevisste på hvordan de bør jobbe for å promotere seg.
– Medlemmene har virkelig skjønt at vi bør trå til, og at det var morsomt også. Korpset har opprettet en egen Instragram-profil, og sax-gruppen har virkelig stått på for å bli best mulig der, forteller hun. Og alle har bidratt:
– Til og med formannen har kommet seg på Facebook i forbindelse med prosjektet!

Nå jobber korpset målrettet frem mot neste konsert: «En reise i dansens verden«.

Vi gratulerer alle korpsene med flott gjennomført prosjekt, og lykke til videre!

asker-m