VOFO (Voksenopplæringsforbundet) Hedmark har inngått en avtale med Hedmark fylkeskommune/Kulturkortet, der målsettingen er å stimulere ungdommene til å fortsette å være aktive/lære seg mer om kultur.

– Vi tror at dette kan gjøre det lettere å få de unge til å fortsette forbi ungdomsskolealder (der vi ser at avskallingen for mange kulturaktiviteter er spesielt stor) heter det fra VOFO i Hedmark.

Ordningen er begrenset til kurs som arrangeres av lokale lag i Hedmark, og som er godkjent av studieforbundet laget er medlem av. Du må altså knytte rabatten til et godkjent kurs som er registrert hos studieforbundet (les: Folkeuniversitetet)

Ordningen er avgrenset til enkelte kulturemner, der så godt som alle korps sin kursaktivitet er innenfor.

Skaff deg kulturkortet og bruk det som rabattbevis når du skal betale kursavgift/koningent. Det kan du gjøre ved å gå till https://kulturkorthedmark.no/ – der er det en egen side for å bestille kulturkortet.

Kortet er gratis, og gir i tillegg rabatter på utvalgte kinoer, kulturhus, svømmehaller, konserter og sportsarrangementer.

Regionkonsulent i Hedmark VOFO; Solveig Rønningen: hedmark@vofo.no, kan kontaktes på epost dersom du har spørsmål, eller ring henne på tlf: 95 05 63 78