Avtalen innebærer at Tryg overtar den kollektive avtalen som If har hatt frem til nå. I tillegg legger Tryg opp til at korpsene og korpsmedlemmene skal kunne hente ut rabatter og provisjoner ved å flytte sine private forsikringsavtaler til Tryg Forsikring.

Millioner til korpsene

– Det som er bra med denne ordningen er at man må ikke være medlem i korpset for å nytte tilbudet. Familiemedlemmer og andre støttespillere kan gjøre seg nytte av avtalen, og den vil også gjelde for allerede eksisterende kunder i Tryg. Dersom medlemmer slutter i korpset, vil provisjonen fortsette å dryppe på korpset, med mindre disse også skifter forsikringsselskap, sier Jannike Sørensen i Tryg Forsikring. Hun er den som vil følge opp avtalen fra Tryg, og er godt fornøyd med avtalen.
– Dette vil bli en grasrotordning for korpsene, og vi har vurdert det slik at innen fem år bør det drysse samlet ca to millioner til korpsene pr år.

Totalt sett er det snakk om 7 % provisjon, fordelt på 3 % til enkeltmedlemmet, 3 % til korpset og 1 % til NMF.  Dermed får en både en personlig rabatt, samt bidrar til at korpsene og NMF får en provisjon. Eksisterende kunder i Tryg kan kontakte sin forsikringsrådgiver.

Logo Tryg

Økt sponsorstøtte

– Vi er godt fornøyd med avtalen, og er trygg på at vi har gjort et riktig valg. Den viktigste grunnen til at vi nå bytter forsikringsleverandør er at Tryg kunne tilby både konkrete penger på markedssiden, i tillegg til de provisjonsmidlene som hele organisasjonen vil nyte godt av. Det har vært lange og tøffe forhandlinger, men nå er vi i mål, og med en femårsavtale signaliserer både NMF og Tryg at dette er et langsiktig samarbeid, sier NMFs generalsekretær, Karl Ole Midtbø.

Avtalen med If gjelder ut 2015

Det vil komme nærmere og mer detaljert informasjon om avtalen etter hvert og første gang i NMFs infobrev 7. desember. Tryg vil være synlig på NMFs arrangementer utover vinteren og våren for å informere om fordelene korpsene kan dra nytte av i den nye avtalen.

Ellers er det viktig å vite at dagens avtale med If gjelder helt til 31.12.