Bestill Julekalenderen på denne lenken til K. Aspelund

Julekalenderen er populær. Noen sier til og med at dette er den enkleste og mest lettsolgte ordningen de har hatt noensinne. Det er ikke uvanlig at korpsene selger så fort ut at de bestiller flere lodd! Vi samarbeider med K. Aspelund og de yter kjempeservice. Det tar bare 3 – 4 dagar fra bestillingsdato til loddene er i kopsets postkasse. NMF har tatt kontakt med en del korps og spurt hvorfor alt er så bra med akkurat dette lotteriet. Her er en del av kommentarene:

Enkel ordning:

  • Lett å administrere
  • Vi har kjøpere i alle aldersklasser, ikke bare eldre folk.
  • Vi går 2-3 sammen og har det artig mens vi holder på.
  • Vi har med løkta og syng Musevisa, da kommer folk i riktig stemning. Loddan går unna.

Nyttige salgstips:

  • Adventskalendergave i første luken: Kalender i kalenderen, dobbelt så spennende hver dag! Mange strever med å finne små gaver til adventskalenderen. Musikkorpsenes Julekalender gir ekstra spenning i hele adventsperioden – et artig salgsargument med poeng!
  • Formål: Vær tydelig på hvilket korps dere representerer, og fortell hva inntekten skal gå til. Kjøpere syns det er viktig å vite hva han eller hun bidrar til.
  • Salgsstand/billettutsalg: Sett opp en liten salgstand når korpset holder konsert. Pynt litt og lag gjerne plakater (husk formål med salget).Ta kontakt med på det lokale shoppingsenteret, be om å få sette opp en stand og server gjerne gløgg & pepperkaker. Folk er etterhvert i ‘julestemning’ og nå er tiden for å få oppmerksomhet på denne måten (før ‘alle andre’ gjør lignende ting) Litt underholding vil også bidra til å få oppmerksomhet.
  • Dørsalg: Gå flere sammen (det er mye morsommere) og del opp salgsområdet, så unngår dere de samme dørene. Det kan også være lurt å forhåndsvarsle med enten plakat eller løpesedler i postkasser at dere kommer på døren f.eks dagen etter (husk formål med salget). Ikke alle har kontanter liggende…
  • Premier: Fortell gjerne også hvilke premier folk kan vinne – ettertrekningen med reisegavekort på 10.000 kroner vil kunne friste mange.
  • Kle dere gjerne ut, ta med instrument – finn på noe som ingen andre gjør.

Uansett – godt humør og glade ansikter er det beste salgtrikset 🙂

Bestill Julekalenderen på denne lenken til K. Aspelund