– Vi er veldig fornøyd med å forlenge avtalen med NMF! Vi har hatt et godt samarbeid frem til nå, og ønsker å fortsette det gode samspillet, sier sponsorsjef i REMA 1000, Vidar Riseth.

Også NMFs kommunikasjonssjef Håkon Mogstad, er godt fornøyd med å ha med REMA 1000 videre på laget.
– De har sponset oss i tre år, og går nå inn med to nye år. Det er ingen selvfølge, og vi er veldig glad for å ha med oss REMA 1000 i en ny periode.

Ny sponsor
NMF har også sikret seg en ny sponsoravtale med Tryg Forsikring. Tryg erstatter If som korpsenes forsikringsleverandør, og i den forbindelse var det naturlig å diskutere sponsorbidrag.
– Vi har fått en veldig god pakke med Tryg, som foreløpig er treårig, men intensjonen er at vi skal etablere et langvarig samarbeid, til beste for korpsene og organisasjonen, sier NMFs generalsekretær, Karl Ole Midtbø.

Avslutter samarbeidet med Norsk Tipping
Etter 11 års sammenhengende samarbeid med Norsk Tipping, er det slutt på Norsk Tipping som sponsor. Dette betyr blant annet at «Drømmekonserten» er et avsluttet kapittel.
– Musikkorpsforbundet har vært en kreativ og lydhør samarbeidspartner, som stadig har funnet gode arenaer for Norsk Tipping til å profilere seg på en positiv måte. Dessverre er det noen ganger slik at endrede rammevilkår og nye, strategiske fokus tvinger frem endring og tøffe prioriteringer, sier sponsoransvarlig i Norsk Tipping, Pål Enger.

Flere partnere
NMF har også forlenget avtalene med Yamaha Music Europa, avdeling Skandinavia og Norsk Noteservice AS.
– Vi har forbedret noen av avtalene våre, samtidig er det vanskelig å fylle et så stort hull som Norsk Tipping etterlater seg. Men vi jobber kontinuerlig med å få inn flere sponsorer, og selv om markedet er tøft, er vi interessante i markedet, sier Håkon Mogstad.