Travet i skauen

– Skautraver’n er den gode, gamle måten å gå tur på – med den ekstra spenningen det betyr å finne enkle poster underveis. Gjennom de årene Skautraver’n har eksistert, er det solgt nær 50000 deltakerbevis til innbyggere i Ski, Oppegård og S. Nordstrand. Noen av deltakerne har hatt litt kjennskap til kart og kompass, men det store flertall har ingen spesielle forkunnskaper, forteller Bente Røren Gulbrandsen. Korpset bidro med både musikk og drill.

Allsang på Vangen

Siggerud Skolekorps har også vært på tur i helgen:
– Det var allsang og dans til variert og fengende korpsmusikk på Vangen Skistue, i hjerte av turistforeningens rundturer i Østmarka, forteller korpsets Tonje Dominguez.
– Først holdt vi en konsert ved parkeringsplassen, før vi tok publikum med på en gåtur ledet av korpsets fane til Vangen Skistue. Der ble det ny konsert og cafe i samarbeid med Vangen skistue.

I 2018 er det Romerike som får sjansen til å gå på tur!

Siggerud Skolekorps på tur