Strusshamn Musikkforening, under ledelse av Reid Gilje, fikk 97.8 poeng, mens Lillestrøm Musikkorps ble nummer to med 97.33 poeng. Opus 82 ble nummer tre med 95.5 poeng. Dermed blir det Strusshamn Musikkforening som blir Norges representant under neste års EM janitsjar i Oslo.

Både i 1. og 2. divisjon ble det første- og tredjeplass til korps fra Bergen. I 1. divisjon gikk Alvøens Musikkforening til topps, foran Byneset Musikkorps fra Trondheim, og Skjold Nesttun Janitsjar på tredjeplass. Bengt Florvåg dirigerte dermed både vinnerkorpset og korpset på tredjeplass.

Sandvikens Musikkorps vant 2. divisjon foran Ådalsbruk Musikkforening og med Lungegaardens Musikkorps på tredjeplass.

I løpet av helgen var hele 109 korps i ilden i åtte ulike divisjoner i fire ulike saler. Drøyt 5000 musikere har deltatt på årets NM, som startet fredag kl 14, og som ble avsluttet med en forrykende festkonsert med Luftforsvarets Musikkorps.

Resultatliste NM janitsjar 2023