The United States Army Field Band teller totalt 100 musikere, og er en turnerende avdeling i den amerikanske hæren. Korpset holder over 400 konserter årlig, og gjør tusenvis av opptredener for publikum i alle aldre. Korpset omtales som Hærens musikalske ambassadører, og de er desidert et av det amerikanske forsvarets viktigste omdømmebyggere. The United States Field Band spiller en viktig rolle i seremonielle og konstitusjonelle begivenheter, og de har viktige oppdrag både på vegne av hæren, forsvaret og presidenten. Til tross for disse høyprofilerte oppgavene er The United States Army Field Band hovedoppgave likevel å representere den amerikanske hæren gjennom opptredener over hele USA, fra de største konserthusene til skoler og barnehager.

Mandag 23. april kan du høre United States Army Field Band i Ibsenhuset.

Brevik musikkorps står som arrangør for konserten.

Billettpriser

• Ordinær: 350,-