Norgesmester i NM janitsjar 2018 er Christiania Blåseensemble fra Oslo. Fjorårets vinner Lillestrøm Musikkorps knep andreplassen, kun 0.33 poeng bak. Det ble uhyre jevnt, med Musikkforeningen Nidarholm på tredjeplassen med 95,33 poeng.

– Nå er jeg bare helt overveldet, smiler Johannes Byrkjeland fra CB.
– Jeg gleder meg til å møte resten av gjengen og feire denne seieren.

Resultatliste – NM janitsjar 2018

Sist Christiania Blåseensemble vant toppdivisjonen var i 2016, mens korpset havnet på tredjeplass i fjor. Christiania B. stakk også av med Komponistforeningens pris, en hederspris for beste norske fremføring!

Årets dommere i elitedivisjonen var Lars Erik ter Jung, Edward Gregson og Florent Didier.

1. divisjon

Førstedivisjon ble vunnet av Greåker Musikkorps fra Østfold, med Stavanger av 1919 to poeng bak! Tredjeplassen kapret Byneset Musikkorps.

Greåker rykket ned fra elitedivisjonen i fjor, og sikret altså opprykk igjen på første forsøk.

2. divisjon

2. divisjon vant Sande Musikkorps fra Vestfold, tett fulgt av nyopprykkede Asker Musikkorps fra Akershus.

Sande rykket ned fra 1. divisjon i fjor, og er i likhet med Greåker et heiskorps. Vi gratulerer!

3. divisjon

I 3. divisjon stakk Tønsberg Janitsjarkorps fra Vestfold av med seieren, fulgt av NMF Øst-korpsene Hovin Musikkorps og Fet Janitsjar.

4. divisjon

I 4. divisjon gikk Musikklaget Ulf av med seieren. Musikklaget Brage og Bodø Harmonimusikk fulgte på plassene bak.

5. divisjon

Også i 5. divisjon tok et Rogalandskorps seieren: Haugesund Janitsjarorkester vant med 94 poeng, foran hjemmefavoritt Byåsen Musikkorps og Tolga – Os Janitsjar.

Haugesund vant 6. divisjon i fjor, og kan med årets seier skryte av å ha rykket opp to divisjoner på to år.

6. divisjon

Musikklaget Ustemt gikk til topps i 6. divisjon, med Hamar Musikkorps og Malvik Musikkorps på de neste plassene.

7. divisjon

7. og siste divisjon ble vunnet av debutant Kristiansand Janitsjar, med imponerende 96 poeng! Bodø Janitsjar og Musikklaget Laat tok de neste plassene.

Bilder fra helgen

#allesnakkerkorps #nmjan