Noen dager før nasjonaldagen annonserte NMF og Tryg en fotokonkurranse, hvor fokuset var 17.mai-stemning. Vi ble tatt helt på sengen av responsen, og det kom inn over 700 bilder. Etter en intens selekteringsprosess og nøye gjennomgang av alle bildene landet juryen på bidraget fra Bodø Harmonimusikk, som sendte et flott bilde av en smilende fanebærer som gjenspeiler den gode og unike 17. mai-stemningen.

Premien er sponset av vår hovedsponsor, Tryg Forsikring. Les mer om samarbeidet og fordelene det gir for våre medlemmer her.

Hedersomtaler

Det var mange fantastiske bidrag som kom inn, og det var en fryd å se hvordan korps i alle landets krinker og kroker feiret nasjonaldagen. Vi har samlet et lite utvalg av våre favoritter. Ser du ditt korps?

Abilsø Skolekorps med et flott bilde av spilleglede foran Stortinget. Foto: privat

Bønes Skolekorps leverte musikkglede for barn og unge på nasjonaldagen. Foto: privat

Sykkylven Skolekorps med et bidrag som viser at korpsmusikken skal frem uansett vær og temperatur. Foto: privat

Mo Hornmusikk sitt flotte bidrag viser at selv om korpset er lite, er gleden like stor. Foto: Privat

Melbo Musikkforening bringer frem 17. mai-stemning i intens snøstorm. For en innsats! Foto: privat

Oppsal Janitsjar samler en folkefest på nasjonaldagen. Foto: privat

Øyer-Tretten Skolekorps med et flott bidrag av smilende ungdom. Foto: privat

Byåsen Skolemusikkorps kjemper mot vinden for å bringe korpsmusikk til folket. Foto: privat

Elverum Barne- og ungdomskorps transporteres fra tog til tog. Foto: privat

Takk for alle bidrag, og gratulerer igjen til Bodø Harmonimusikk!