Det er en glede å kunne ønske velkommen til Gul Sommerdrill denne sommeren på herlige Ringerike folkehøgskole. Erfarne Marthe Midtgaard skal være instruktør, og har allerede begynt å glede seg.

– Jeg gleder meg først og fremst fordi jeg selv har masse gode minner fra sommerkurs, og ønsker å gi den opplevelsen videre til yngre og kommende drillere, forteller hun.
– Å se gleden i øynene på drillere når de mestrer noe er en av de største gledene ved å være instruktør. Denne mestringsfølelsen er noe jeg vil at så mange som mulig skal få føle på i løpet av dagene på Gul Sommerdrill, smiler hun.

Ha det gøy

Kurset er fremdeles i planleggingsfasen, og Midtgaard vil ikke si for mye om hva som venter, men letter litt på sløret for musikkorps.no:
– Hovedfokuset for kurset blir å ha det gøy sammen, i kombinasjon med å lære nye triks og kombinasjoner med kropp og stav. Det blir innlæring av noen ulike drill- og danseprogrammer så drillerne får prøvd ut forskjellige stiler og måter å drille på, lover hun.
– Vi vil drille en og en og i grupper, med mål om å gjøre kurset så variert og morsomt som mulig!

Nye venner

Marthe Midtgaard er en erfaren sommerkurs-deltaker selv:
– Jeg har selv deltatt på mange sommerkurs opp gjennom årene, og har alltid syntes dette har vært veldig givende, forteller hun.
– Man får økt drillglede og mange nye drillvenner som man senere møter på konkurranser og andre kurs. Det er gøy å bli kjent med drillere utenfor sin egen klubb!

– De gode opplevelsene og erfaringene med sommerkurs er noe helt spesielt man tar med seg i lang tid, så jeg vil virkelig oppfordre alle til å melde seg på sommerdrill, avslutter hun.

Påmeldingsfrist nærmer seg, så ikke vent for lenge med å melde på dine utøvere!