Allerede til helgen gjennomføres det planlagte jubileumsarrangementet der vi markerer at Norges Musikkorps Forbund fyller 100 år, Forsvarets musikk har 200 års markering og Åndalsnes Musikkforening har 100 års jubileum. Vi har med andre ord et trippeljubileum i år og vil gjerne markere dette. Denne konserten er avslutningen på et seminar som vi tidligere har hatt påmelding til:

På konserten i Rauma kulturhus kl. 15:00 søndag 30. september får vi høre en avdeling med Molde Janitsjar og Åndalsnes Musikkforening og til slutt men ikke minst Luftforsvarets Musikkorps. Det kan nevnes at det er åpen øvelse med luftforsvaret kl. 13:45-14:30, vi kan anbefale dette for dirigenter og instruktører, men konserten er først kl. 15:00.

Vi får f.eks høre del 3. «Raumabanen» fra «Three Norwegian Sketches» av Philip Sparke, et spesialskrevet verk til anledning Åndalsnes Musikkforening sitt 100 års jubileum.

Florian Rademacher Krogsæter. Foto: UMM

Sammen med LFMK spiller Florian Rademacher Krogsæter, althorn på «Bubble in the tube» av Derek Bourgeois, arrangert av Tom Gontier. Florian er elev ved talentutviklingsprogrammet til Vestnes Kulturskule. Han vann 1.pris for messingblås i yngste klasse under Ungdommens Musikkmesterskap 2017/18.

Dette er en gratiskonsert som er en gave til våre medlemmer og andre interesserte i jubileumsåret og vi følger prinsippet om førstemann til mølla for å få plass denne dagen.

Vel møtt!