34 000 medlemmer og korpsentusiaster har valgt å bruke Tryg Forsikring som sitt forsikringsselskap. For man trenger ikke være medlem i et korps for å nyte godt av fordelene. Alle som velger NMF som sin forening får inntil 23 prosent rabatt på sine forsikringer.

Ventet på krav om tilbakebetaling

I tillegg til at man kan få rabatt på sine private forsikringer vil 3 prosent av den årlige innbetalingen gå direkte til et valgfritt korps. Dette er kjærkomne ekstrainntekter for korpset, og pengene kommer helt uten dugnad, loppemarked eller basarer.

Nå Musikklag er korpset som har fått utbetalt mest fra Tryg Forsikring, med hele 223 081 kr i 2021.
– Korpset har ikke gjort noe spesielt for denne ekstrainntekten, forteller leder i musikklaget, Asbjørn Kråkevik, men det ligger likevel en rørende historie bak.

– En av våre musikanter døde brått og hennes nære slektning jobbet i Tryg. For å hedre tanten sin, som har vært et trofast medlem i korpset i over 50 år, bestemte han seg for å gjøre ordningen godt kjent i Tryg sitt salgsapparat, sier Asbjørn.

Korpset er i dag veldig takknemlige for pengene, som hovedsakelig har gått til innkjøp av nye instrumenter, samt finansiere jubileumskonserten som skal arrangeres i november. Men da pengene først kom inn på konto, visste verken leder eller kasserer hva som hadde skjedd.

– Vi hadde plutselig 100 000 kr på konto som vi ikke skjønte hvor kom fra og vi ventet først på et krav om tilbakebetaling. Etter å ha nøstet opp i det fant vi ut at pengene var fra Tryg Forsikring.

Slik får du tilgang på en meget god forsikringsavtale, samtidig som du støtter korpset i ditt hjerte.

For Nå Musikklag har pengene fra Tryg kommet godt med når de har trengt nye instrumenter. (Arkivfoto)

Hva kan ditt korps gjøre?

Håkon Losnedal i Tryg Forsikring kan fortelle at korpset ikke behøver å gjøre en jobb selv for å få denne muligheten.
– Vi mottar en liste med alle medlemskorps i NMF hvert år, så alle korpsene ligger inne i systemet allerede.

Tryg Forsikring sine nettsider finnes det materiell som korpset kan bruke for å spre ordet blant deres støttespillere. Her kan korpset også booke et møte med en representant fra forsikringsselskapet for å lære mer om fordelene som finnes, både for korpset og for privatpersoner.

Håkon Losnedal i Tryg Forsikring forteller at alle medlemskorps i NMF allerede er registrert i deres system.

Kommunikasjonssjef i Tryg Forsikring, Ole Irgens, som selv spiller i korps, er veldig fornøyd med avtalen.

– Samarbeidsavtalen mellom NMF og Tryg er gullkantet for enkeltkorpsene, slik tallene viser. Selv om det ikke er alle korps som får like mye ut av avtalen som Nå Musikklag, er det mange korps som kommer opp i femsifrete beløp. Det er gode penger i en korpskasse som nesten alltid trenger påfyll – og dette er også inntekter som kommer hvert år, uten at man trenger aktiviteter som loddsalg eller loppemarked. Kontakt gjerne Tryg slik at vi kan komme på en øving eller en medlemskveld og fortelle om avtalen. Det er fortsatt mange korps som har et stort potensial for større inntekter, avslutter Irgens.