Prosjektet KlarinettBuffet er et samarbeid mellom NMF, kulturskolene i Bergen, Stavanger, Trondheim og Bærum, Schlagerforlaget og Buffet Crampon.

På helgesamlingene blir det samspill, masterclass, huskonserter og konserter med gjesteartister. Vi inndeler i grupper etter alder. Masterclass for de som melder seg på, som solister eller i mindre grupper.

Instruktører og artister i Bergen er Felix Peikli, Christian Stene, Bjørn Nyman, Håkon Nilsen, klarinettgruppen i Bergen Filharmoniske Orkester, Bjarte Riseng, Rita Kvalnes og Tor-Harald Molvig

Schlagerforlaget vil være tilstede på søndag for overhaling av instrumenter og tips om stell av klarinetten. Det blir også utstilling og salg av instrumenter, rør og annet klarinettilbehør.

Konsert i Fana kulturhus søndag kl 17.00, gratis adgang.

Påmeldingsskjema er åpent så lenge det er ledige plasser på samlingene i Trondheim, Tromsø og Bærum. Også fremdeles mulig å delta i Bergen
Deltakeravgift kr 500,- som inkluderer undervisning, lunsj og klarinett T-skjorte.

Kontaktperson: Berit@musikkorps.no

Første samling med denne nyvinningen var i Stavanger 16. – 17. april.

Les: Klarinetten i eit anna perspektiv