NMF Øst ønsker å i større grad være i kontakt med medlemskorpsene. Et grep vi nå tar er å invitere til en rekke korpsmøter forskjellige steder i regionen, og først ut er Sarpsborg.

Ildsjelen Frode Kyvåg tar med seg all sin erfaring og spisskompetanse, og vil prate om FRIVILLIGHET, forutsetningen for å skape gode prestasjonsgrupper. I sitt inspirasjonsforedrag vil han dra linjer med idretten:

Når vi skal se på frivilligheten, motivasjonen, holdningene, inkluderinga, rekrutteringsarenaen, kompetanseutviklinga, er det ingen forskjell på musikkorps eller idrettslag.

I tillegg kommer vår korpsbygger Per Einar Fon med tips og råd, under overskriften Gode råd trenger ikke være dyre!

Det blir selvfølgelig rom for spørsmål og innspill, og mingling over en kaffekopp.

Korpsmøtet er gratis for våre medlemmer, men deltakelse fordrer påmelding. Påmeldingsskjema under.