Hvem er vi?

Vi er en fin gjeng med spilleglede og godt samhold. Per i dag er vi ca. 40 aktive medlemmer, pluss noen få i permisjon. Vi har janitsjarbesetning med relativ god dekning i alle instrumentgrupper.

Musikalsk sett anser vi oss som et gjennomsnittskorps. Deltar av og til på regionale korpskonkurranser for å få tilbakemeldinger på hvor vi står, men satser mest på konserter med hørbar musikk som appellerer til et bredt publikum.

Aldersfordeling i korpset fra 15 til 80 år.

Vi øver ukentlig i Vallset Samfunnshus, og øver for tiden på onsdager fra klokken 18:30 – 21:30. Så langt det lar seg gjøre, har vi to seminarer i løpet av sesongen.

Stangebygdenes Musikkforening feirer i 2022 tiårsjubileum. Vi er et korps bestående opprinnelig av tre korps (Stange, Romedal og Vallset) med lange røtter i Stange Kommune.

Vi er tilsluttet Norges Musikkorps Forbund.

Hvem søker vi?

Vi søker en dirigent som er ansvarlig for instruksjon og direksjon av alle musikkstykker til våre konserter og aktiviteter.

Vi ønsker at vår dirigent er selvstendig næringsdrivende.

Ønskede kvalifikasjoner:

• Relevant utdanning innen musikk
  • Erfaring med direksjon/instruksjon
  • God musikalsk forståelse, med evne til å overføre kunnskap, motivere og engasjere
  • Utadvendt og godt humør

Hva tilbyr vi:

Vi tilbyr:

• Et korps med mange gode musikere
  • Et godt drevet og organisert korps
  • Et korps med mye engasjement og spilleglede

Praktiske opplysninger:

Søknadsfrist: 01/05/2022

Alle søknader behandles konfidensielt.
De aktuelle kandidater vil bli invitert til samtale og prøvedirigering.

Søknad med referanser bes tilsendt per e-post til korpsets leder.

Leder i Stangebygdenes Musikkforening:
Harald Nøkleholm
opt.harald@hotmail.com