Tonje Aas Molnes er frilans danser/driller. Hun har som utøver i sportsdrill vært med i flere Europa og Verdensmesterskap og er flerårig Norgesmester i Solo, par og tropp. Som danser har hun stått på scener som Den Norske Opera & Ballett, MGP, og turnérer med Stellaris DanstTeater i inn og utland med forestillinger og workshoper. Hun jobber også i Helsinki som objektmanipulatør (driller med forskjellige objekter) for School of Creative Movements.

Amalie Bergsås er 19 år og driller i Spjelkavik Drillklubb, har drillet i 12 år.  Hun deltok i EM i Majorettes i 2012 og har siden deltatt der hvert år med tropper som flere ganger har fått tittel som europamestere. Amalie har også vært på landslaget i Twirling siden VM 2015, hvor hun deltok i Parade corps som fikk en flott 3. Plass. Hun har vært med på EM 2016 og 2017 i dance team og stilte også som solist i 2 baton i 2016. Var også med på VM på hjemmebane nå i 2018, hvor hun var kaptein for Parade corps som fikk 2. Plass.
Amalie har stilt i sportsdrill og korpsdrill de siste årene og har da også deltatt på Drill Grand Prix og International cup i 2017 i sportsdrill, der vant hun i klassen 2 baton senior B som den første kvinnelige utøveren i sportsdrill fra Norge som har tatt gull internasjonalt. Amalie jobber som trener i Spjelkavik drillklubb og har selv hatt solister i både EM og VM finaler. I 2015 var Amalie i Japan sammen med to andre utøvere  og hovedtrener Ida, hvor de fikk trene med noen av verdens beste tropper fra Ritsumeikan, Team 21, verdensmesteren Keizuke Komada og Jiyugaoka Baton Club. Her hadde hun også privattime i 2 baton med Sheishi Inagaki.

Har du spørsmål om kurset?

Ta kontakt med nasjonal drillkonsulent Ida Wågsholm,
e-post: ida@musikkorps.no