Stiftet: 1931

Dirigent: Thor Petter Thomsen
Hjemmeside: halsenuk.no
Epost: adm.huk@gmail.com

Halsen ungdomskorps ble stiftet høsten 1931 og har siden dette vokst til å bli et velkjent innslag innen publikumsvennlig underholdningsmusikk i Larvik og omegn. Korpset prøver stadig nye musikalske sjangere for å få utfordringer og noe å strekke seg etter.

Korpset har hatt konserter i Bølgen Kulturhus, Sliperiet kultursenter, Munken kino, Bøkeskogens friluftsscene, Tjølling Kirke, Larvik Kirke og ikke minst Østre Halsen kirke. I tillegg har de hatt opptredener en rekke steder i Larvik kommune og på Østre Halsen spesielt.

De har hatt med seg en rekke artister opp gjennom årene, bl.a. Elizabeth Andreassen, Thor Endresen, Anders Gjønnes, Maria Merethe Trøen, Camilla Trøen, Ole Børud, Nils Mathisen og Sondre Bratland for å nevne noen. I tillegg har korpset som filosofi å bidra til å slippe til unge talenter som solister ved passende anledninger.

Halsen Ungdomskorps teller rundt 55 medlemmer. De sier at de er en sosial og humørfylt gjeng, som setter det sosiale aspektet like høyt som det musikalske. Filosofien er å spille musikk for folk flest, og å være en positiv og sprudlende bidragsyter i kulturlivet i Larvik og omegn. Et publikum som trives er deres beste inspirasjonskilde. Slik ønsker de å være Larviks ledende underholdningskorps.

Om du har lyst til å være en del av denne gjengen så er det bare å børste støvet av instrumentet og bli med, de har plass til alle. Øvelsen foregår i korpsets eget hus – Musikkhuset på Østre Halsen – torsdager kl. 18.30.

Planer for 2018:
Halsen ungdomskorps  ønsker å være et synlig korps og har sedvanlig høyt aktivitetsnivå gjennom hele sesongen. I 2018 har korpset et stort høydepunkt  7. april med gjennomføring av konserten «Takes Two To Tango» i Bølgen kulturhus.

HUK vil denne gangen presentere to av Norges beste stemmer på sitt område – Majken Christiansen og Odd René Andersen. Sammen har de komponert en konsert av musikk fra forskjellige sjangere som jazz, storband, funk, soul og latinamerikanske rytmer i en meget spennende sammenstilling. Kjente numre fra artister som bl.a Michael Bublé og Stevie Wonder danner rammen rundt denne konserten med konsertens tittel  – Takes Two To Tango – i en duett med de to solistene. Korpset lover en kveld du sent vil glemme, i beste HUK stil.

Det beste med korpset:
De mener at det beste med korpset er at det er alle generasjoner i skjønn forening med stor aktivitet året rundt. De trekker også frem et godt og  inkluderende miljø med musikalsk utvikling og spilleglede i fokus. Et viktig element er at svært mange av korpsets medlemmer bidrar i ulike grupper og komiteer til korpsets beste. I tillegg har korpset alltid et større musikalsk prosjekt som et viktig felles mål som bidrag til Larviks kulturliv.

Ønsker du å få ditt korps presentert? Les mer her.