Skolekorpset fra Tromsø har til sammen mottatt 172.880 kroner siden og Styreleder Eva Hirsti er mer enn godt fornøyd.

– Det går nesten ikke an å beskrive hvor viktig disse pengene er. Vi har blant annet fornyet instrumentparken og gått til innkjøp av ny vibrafon. Slagverkerne kan ikke huske sist de fikk noe nye instrumenter, så dette er utrolig kjekt. For oss har det vært en julegave.

Det er ikke bare korpset i Tromsø som har hentet ut store summer. De ti korpsene som har fått mest ut av ordningen, har mottatt nærmere 1,2 millioner kroner i løpet av to og et halvt år.

Ordningen medfører også at det ikke bare er en julegave, men at det er midler som kan bli enda større summer.

Dette er de korpsene som har mottatt mest frem til nå:

Tromsø Orkesterforening Janitsjarkorps 172 880
Balsfjord Musikkorps 164 265
Gulset Skolemusikk 125 762
Arendal Guttemusikkorps 118 829
Froland Skolekorps 116 232
Kvernevik Skolekorps 106 391
Kvaløya Musikkforening 103 876
Ringsaker Janitsjar 98 845
Alexander Brass band 96 088
Karasjok Musikkforening 89 692

– Det er klart at når vi har fått så mye penger uten å ha gjort veldig mye innsats, så er det en spore til å markedsføre denne avtalen enda mer blant våre medlemmer og støttespillere, avslutter Eva Hirsti i Tromsø Orkesterforening Janitsjarkorps.

Dette er avtalen

Korpsene elsker Tryg