Mesterskapet starter med åpningsseremoni fredag 4. august. Lørdag 5. august avholdes de innledende rundene i 1 baton, 2 baton og tropp. Dagen avsluttes med semifinaler i 1 baton og 2 baton. Søndag 6. august er det finaler, avslutningsseremoni og premieutdeling. Mandagen reiser de fleste hjem, mens noen deltar videre på International Cup i WBTF eller avslutter med litt ferie.

NBTA Norway sine startnummer i Grand Prix er:

1 BATON:
Junior women: Victoria Blomvik Fivelstad (Spjelkavik drillklubb), Benedicte Vollaug (Skedsmo Drill) og Alice Olesen (Skedsmo Drill)
Senior women: Susanne Kaldheim (Stangaland drill/Haugesund drillkorps), Martine Tysland (Haugesund drillkorps) og Thea Fjæraa (Manstad skolekorps)
Adult women: Emilie Blikra (Hana skolekorps) og Sofie Neverdal (Vennesla drill)
Adult men: Mathias Langseth Eliassen (Sandnessjøen skolemusikk)

2 BATON:
Junior women: Benedicte Vollaug (Skedsmo Drill), Alice Olesen (Skedsmo Drill) og Jenny Ringlund (Kringsjå drilltropp)
Senior women: Susanne Kaldheim (Stangaland drill/Haugesund drillkorps), Thea Fjæraa (Manstad skolekorps) og Kristi Hinchliffe (Kringsjå drilltropp)
Adult women: Emilie Blikra (Hana skolekorps)
Adult men: Mathias Langseth Eliassen (Sandnessjøen skolemusikk)

TEAM:
Haugesund drillkorps

Landslagsleder under Grand Prix er Heidi Kristensen. Lise Hagen Rebbestad (medlem i NMFs forbundsstyre og president i NBTA Norway) vil være tilstede under Grand Prix da hun også er med i styret i WFNBTA. Grand Prix arrangeres av IBTF, en felles organisasjon for WFNBTA og WBTF.

NMF ønsker alle lykke til!