Mathias Langseth Eliassen fra Sandnessjøen skolemusikk tok gull i både 1 baton, 2 baton og Rhythmic twirl (drilldans solo) senior boys. Maya Kosmo fra Horten Drill kom til finalen i alle kategorier hun stilte i, og fikk 2. plass i X Strut, 4. plass i Rhythmic twirl og 5. plass i 1 Baton i seniorklassen. Julie Anine Kvervavik fra Romerike drillkorps sikret seg en imponerende bronsemedalje i Rhythmic twirl junior.

Mathias Langseth Eliassen fra Sandnessjøen skolemusikk, Rhythmic twirl senior boys EM Twirling 2017. Foto: Atle Ommundsen

Maya Kosmo fra Horten Drill, X Strut senior EM Twirling 2017. Foto: Atle Ommundsen

Julie Anine Kvervavik fra Romerike drillkorps, Rhythmic twirl junior EM Twirling 2017. Foto: Atle Ommundsen

I tropp briljerte Romerike drillkorps og tok både sølv i Twirling Corps og bronse i Twirl team senior.

Twirling Corps – Romerike drillkorps Foto: Atle Ommundsen

Den store samarbeidstroppen West Coast Pom pon team (10 NMF-korps) klinket til og ga Norge bronse i Pom pons med sitt nytenkende kollisjonsdukketema.

West Coast Pom pon team Foto: Atle Ommundsen

Mary Høybakken fra Kringsjå drilltropp tok en flott 4. plass i X Strut senior, og i 2 baton fikk Amalie Bustgaard Pettersen fra Manstad skolekorps og Henriette Brandsnes Bekken fra Romerike drillkorps en fin 5. plass i henholdsvis preteen og juniorklassen. I X Strut junior kom Cecilie Nygård fra Spjelkavik drillklubb på 6. plass.

Mary Høybakken fra Kringsjå drilltropp, X Strut senior EM Twirling 2017. Foto: Atle Ommundsen

I Twirl duet ble Norge lest opp blant topp 6 i alle aldersklasser: 5. plass til Hennie Nordhaug Gjerpe og Mie Sofie Ribe-Pettersen fra Horten Drill i Juvenile, 5. plass til Amalie Bustgaard Pettersen og Oda Adele Michelsen fra Manstad skolekorps i Preteen, 3. plass til Henriette Brandsnes Bekken og Emma Vegel Tolderlund fra Romerike drillkorps i Junior og 4. plass til Emma Kalvenes og Maya Kosmo fra Horten Drill i senior.

Henriette Brandsnes Bekken og Emma Vegel Tolderlund, Romerike Drillkorps, Twirl duet junior EM Twirling 2017. Foto: Atle Ommundsen

Maya Kosmo og Emma Kalvenes fra Horten Drill, Twirl duet senior EM Twirling 2017. Foto: Atle Ommundsen

Til finalen kom dessuten Emilie Gudbrandsen fra Kringsjå drilltropp (1 baton preteen), Ina Hermansen fra Oslo Drill (X Strut junior), Oline Storlykken Juul fra Spjelkavik drillklubb (X Strut preteen) og Thea Løseth fra Spjelkavik drillklubb (2 baton juvenile).

Her er alle resultater fra EM Twirling 2017:

1 Baton

2 Baton

X Strut

Rhythmic twirl

Duett

Team

NMF gratulerer alle med flotte resultater og for å ha vært gode representanter fra Norge. Vi gleder oss til neste Twirling-mesterskap som vil foregå i Norge neste påske. Vi vil også takke landslagsleder Heidi Kristensen og assistentene Sissel Thomsen, Ida Kleiven Wågsholm og Stine Fjellet for deres bidrag og innsats under EM, og for at Malin Karlsen og Taran Karlsen stilte i dommerteamet. President i NBTA Norway, Lise Hagen Rebbestad, har deltatt i viktige møter siden palmesøndag og gitt oss daglige oppdateringer. Vi vil også takke Atle Ommundsen for de fantastiske bildene han har tatt. En ekstra takk til Sissel Thomsen som var reiseleder, og hadde ansvaret for overnatting, transport, mat osv., det er en stor og viktig jobb.

Landslaget EM Twirling 2017. Foto: Atle Ommundsen