Vi vet det er flere korps som har hatt pause en stund allerede. Det er mange som gleder seg til å spille og drille sammen igjen, men i mellomtiden må vi finne alternative måter.
– Hold motet oppe og fortsett med aktiviteten! Holder du formen ved like blir det enda bedre når vi endelig kan treffes igjen, sier musikkonsulent i NMF, Birgitte Grong.

Hun oppfordrer alle til å bli med på aktivitetene som arrangeres i uke to. Med unntak av happeningen som vil arrangeres 13. januar, trengs det ingen påmelding. Webinarene vil vare i 30 minutter og du finner de ved å gå inn på NMFs Livestreamkanal og  vår Facebookside.

Lavterskeltilbud

– Det er vanskelig å holde trykket oppe i denne tiden. Konserter og konkurranser blir avlyst, og det er utfordringer vi ikke helt ser enden på. Det er som å ha et oppstartsseminar hver gang vi møtes, og det må vi ha et realistisk syn på, både som dirigenter og musikanter, sier John Philip Hannevik, som skal ha webinaret 14. januar for ungdom og voksenkorps.

Hannevik legger vekt på at dette er et lavterskeltilbud. Alle kan delta, uansett hvilket nivå de ligger på. Her vil deltakerne få input og inspirasjon i en sesongstart som ikke ble slik vi hadde håpet på.

Musikkforeningen Nidarholm med dirigent Trond Madsen. Foto: Vilde Marie Steen Angell/NMF.

Trond Madsen er en av tre dirigenter som vil ha webinar i uke to.

Tilbud til musikanter og drillere i uke 2:

Oppvarming og inspirasjon for musikanter!

Finn frem instrumentet og følg øvelsen som går direkte her: Livestream/Facebook.

Inspirasjon til drillere!

Still i treningstøy og bli med å trening direkte her: Livestream/Facebook.

Invitasjon til Norges Største Zoom :: korps og Melodi Grand Prix med låten «Let Loose»

Blåsemafian er korpsfolk og skal delta i MGP 2021 med låten «Let Loose» i innledende runde 16. januar. Under MGP-sendingen 16. januar skal Blåsemafian fronte de gode verdiene fra korps-bevegelsen, som fellesskap og samhold. Onsdag 13. januar kl. 18-19 inviterer de DEG til å å være med å spille og danse på «Let Loose» på Zoom.

Her finner mer info og påmelding!

Nyhet til dirigenter: Ny MOOC (massive open online course) er nå lansert for dirigenter. Mer faglig innhold kommer i løpet av våren.

Idébanken er oppdatert med flere alternative korpsaktiviteter for musikanter, drillere, dirigenter og styremedlemmer!