Forrige helg ble Norge historisk med rekordmange pallplasseringer og medaljer , og ble også europamestere i flere kategorier. Dette viser at hard jobbing lønner seg og tross en lang pandemi har de norske utøverne jobbet hardt og målbevisst frem mot EM. Norge stilte også for første gang i klassen 3 baton, der ble pallen dekket av norske utøvere med både 1, 2 og 3 plass til Norge. Gullet gikk til Thea Vikestad Løseth fra Spjelkavik Drillklubb.

Maya Kosmo (med ryggen til) tok to individuelle gull og er trener for samarbeidstroppen som vant Twirl Team Senior. Foto: Monika Heggem/NMF

Totalt ble det 7 gull til Norge.

Dere er alle strålende representanter for Norge og NMF!

Generalsekretær Karl Ole Midtbø fulgte mesterskapet via stream fra påskehytta. Han gratulerer drillerne våre med strålende innsats denne helgen.

– Vi har bak oss to svært rare år! I perioder har det vært helt umulig, i andre perioder svært krevende, å drive med aktiviteten vår. Som jeg har sagt før, det er helt utrolig hvordan korpsene våre har taklet disse utfordringene. Et helt tydelig eksempel på dette er den strålende innsatsen drillerne våre har gjort under årets EM! En utrolig flott innsasts ligger bak, både når det gjelder forberedelser og gjennomføring av selve mesterskapet. Gratulerer til deltakere, trenere og støtteapparat! Dere er alle strålende representanter for Norge og NMF!

Landslagsleder Heidi Kristensen (t.h) National Coach-assistent Emilie Blikra. Foto: Monika Heggem/NMF

Norge tok gull i følgende klasser:

X-STRUT ADULT:  Tharand Josefine Hurlen (Spjelkavik Drillklubb)

SOLO 1 BATON ADULT: Maya Kosmo (Horten drill)

RHYTHMIC TWIRL ADULT: Maya Kosmo (Horten drill)

RHYTHMIC TWIRL SENIOR: Christine Eggen Skog (Evolution drillklubb)

SOLO 3 BATON JUNIOR: Thea Vikestad Løseth (Spjelkavik Drillklubb)

DANCE TEAM JUNIOR: Spjelkavik Drillklubb

TWIRL TEAM SENIOR: Horten drill, Evolution drillklubb,