Rune Hannisdal har vært NMFs musikksjef i snart fem år. 45-åringen har drevet med korps fra ung alder, både som musiker på amatør- og profesjonelt nivå, men også som instruktør, dirigent og korpspappa. I tillegg er han håndballpappa, dansepappa og fotballpappa.

– Jeg er også godt gift med Kirsten. Hun falt pladask for meg under NM brass i 2004, sier Rune og kan fortelle at de begge spiller trombone.

Nå ser musikksjefen etter en ny ansatt i musikk- og drillavdelingen. Du vil også jobbe sammen med andre avdelinger på nasjonalt kontor, våre gode kolleger i regionen, og ikke minst ut mot medlemmene våre!

Vil du jobbe i NMFs musikkavdeling? Søk innen 28. februar.

Skal NM 2023 være det samme som i 2024? Det blir opp til vår nye nasjonale produsent. Kanskje er det deg? Foto: NMF/Lykt Foto&Film

Ser at mange vil ha hverdagen sin i korps

I slutten av januar kunne NMF fortelle om solid medlemsøkning i 2022 og Rune forteller om spennende tider i korpsbevegelsen.
– Vi blir utfordret i et samfunn med mange fritidsaktiviteter for både barn og voksne, men vi ser at det fremdeles er mange som ønsker å ha hverdagen sin i korps.

For musikk- og drillavdelingen fører det til flere nye arrangement, men også arrangement organisasjonen har hatt i flere år. NMF søker nå etter en som kan utfordre og utvikle eksisterende aktiviteter, som vil styrke det enkelte medlemskorps!
Vi ser etter en som skal bidra til å skape og gjennomføre aktiviteter som er attraktiv for medlemsmassen og eksterne samarbeidspartnere.

– For å være relevante for medlemmene våre, er det viktig at både nye og eksisterende arrangement utvikles videre. Det er her du kommer inn! Vi trenger en som utfordrer og ser på mulighetene til å skape gode og relevante aktiviteter som korpsene våre ønsker å være en del av. Noe av ditt fokus vil være på nasjonale og internasjonale mesterskap på både drill og musikk, sier Rune.

Har du spørsmål om stillingen? Ta kontakt med Rune på telefon 951 79 037.

– Du vil blant annet vil du få ansvaret for de nasjonale oppgavene rundt alle NM-arrangementene. I dag er dette store arrangement som mange av korpsene deltar på, men skal NM 2024 være det samme som NM 2023? Hvilke muligheter ser du for at NM, og andre aktiviteter NMF gjør kan treffe enda bedre på det medlemmene våre ønsker? Du vil få en sentral rolle for å være med i team på kryss og tvers i hele organisasjonen for å bidra til utvikling, også inn mot store internasjonale arrangement som EM 2024 i Oslo og EM 2025, og internasjonale drillarrangement, fortsetter musikksjefen, som kan friste med kontorplass i korpsbyen Bergen.

Norske musikanter og drillere utpeker seg internasjonalt! Foto: NMF/Monika Heggem

– Ikke de som legger oss først i sosiale sammenhenger

– Musikkavdelingen har sitt hovedkontor i Bergen. Det er ikke alle i musikkavdelingen som sitter på kontorplass her, men vi møtes jevnlig i Bergen, eller andre steder i landet, for å snakke oss sammen og fordele de oppgavene som skal løses. Fordelen med at vi ikke sees så ofte fysisk, er at vi blir desto gladere når vi treffes og at vi ikke går lei hverandre. Vi er en sosial gjeng, og er nok ikke de som legger oss først i sosiale settinger.

I tillegg til musikksjefen, består avdelingen av fem andre medarbeidere. Her finnes korpsbygger, drillkonsulent, musikkonsulent, rådgiver og produsent. Og Rune forteller om en gjeng som ikke er redd for å ta ordet.

– Vi er et godt team! Vi deler tanker og ideer, har gode diskusjoner hvor vi utfordrer hverandre. Det er ulike kompetanse, men i bunn ligger et ønske om å bidra til at hvert enkelt korps, og hver enkelt medlem, skal lykkes i korpshverdagen. Det betyr at vi jobber både ut mot korpsstyrer, musikanter, drillere og dirigenter.

– I bunn ligger et ønske om at hvert enkelt korps og hver enkelt medlem skal lykkes i korpshverdagen! Foto: NMF/Martin Giskegjerde

Topp tre grunner til å søke på stillingen:

• Du blir en del av musikkavdelingen som jobber med et bredt spenn av oppgaver, utfordringer og muligheter
  • Du får muligheten til å jobbe sammen med andre i gode team, med stor tillit og ansvar til å ta beslutninger for å styrke det enkelte medlemskorps.
  • Du får en sentral rolle med planlegging, administrasjon og produksjon av spennende aktiviteter, med spennende oppfølging av mange ulike samarbeidsparter.

Sammen med teknisk arrangør, NMF Hordaland, vil nasjonal produsent være ansvarlig for NM brass, i Grieghallen. Foto: NMF/John Vint

NM janitsjar arrangeres i Olavshallen, hvor NMF Trøndelag er teknisk arrangør. Foto: Lykt Foto&Film