Har du ikke mottatt e-post med lenke til opplastingsmappe eller har du problem med opplastingen? Ta kontakt med oss på vivo@musikkorps.no

Vi er inspirert over kreativiteten og engasjementet ute i korpsene selv i disse  tider. Konkurransen VIVO er ment å inspirere korpsene til å spille og drille sammen frem til sommerferien. Konkurransen er for skolekorps, generasjonskorps, voksenkorps og drill. Korpset filmer en musikkvideo som sendes til NMF. Korps kan også samarbeide om det skal til for at man kan sende inn innslag. Det blir pengepremier til vinnerkorpsene, både regionale vinnere og til slutt nasjonalt!

Vivo! Friskt – Livlig – Levende!

Felles gode mål å jobbe mot, fører til at medlemmene opplever mestring, blir bedre og har det kjekt sammen. Resultatet kan benyttes i arbeid med lokal omdømmebygging og rekruttering.

To klasser

• Skolekorps/generasjonskorps/drillkorps
  • Voksenkorps /drillkorps

Kriterier

Korpset spiller inn et selvvalgt stykke/koreografi (drill) som filmes med varighet inntil 4 minutter. Hvert korps kan sende inn ett bidrag.

I innslaget skal korpset legge vekt på:

• Utstråling
  • Samspill
  • Innlevelse
  • Energi
  • Visuell helhet
  • Spille-/drilleglede

Innslaget skal spilles inn med medlemmene samlet fysisk, eventuelt i grupper, og i henhold til gjeldende smittevernregler.

Påmeldingsfrist til konkurransen: søndag 31.05
Bidragene må være innsendt innen: søndag 14.06!

Bedømming

Korpset blir bedømt regionvis. To innslag fra hver region vil komme videre til en nasjonal finale. Vinneren nasjonalt avgjøres ved avstemming, hvor alle kan stemme en gang per dag.

Finalistene er klare onsdag 16. juni og avstemmingen vil foregå fra torsdag 17. juni – søndag 21. juni.

Korpset sørger selv for tillatelse til publisering fra de som er med på filmen. Korpset må også hente inn samtykke slik at korpset og NMF kan dele filmen i fremtiden.

Dette er ikke en erstatning for Norgesmesterskapet, men en uhøytidelig konkurranse for at korpsene skal gjøre noe morsomt sammen før ferien. I bedømmingen blir det tatt hensyn til at smittevernreglene må overholdes og juryen er klar over at korpsene har ulike øvingsmuligheter.