Vi har inngått en avtale med Modulia AS om salg av en hendig brannskadepakke. For Per Espen Jacobsen i Modulia var det naturlig å tenke på korpsene:
– Her snakker vi om en velorganisert og positiv bevegelse med sterk dugnadskultur, smiler han, og påpeker at pakketilbudet vil være særs godt egnet for korpsene.
– Medlemmene jobber dugnad for sitt korps, mens i idretten så jobbes det meste av dugnad for laget og ikke for klubben. Denne fellesskapsånden er en viktig suksessfaktor, tror Jacobsen.

Så hva er konseptet?

Det nærmer seg sommerferie for mange, med mye tid på hytta, i strandkanten eller i hagen hjemme.
– Vi tilbyr altså en pakke som er mangelvare i de aller fleste førstehjelpsenheter i hjemmet, i bilen, på hytta og i campingvogna, forklarer Jacobsen. Pakken inneholder: 1 stk kompress 10 cm x 10 cm, 5 stk tuber med branngel til bruk på blant annet mindre brannskader, insektbitt og solbrenthet.
– Den tar lite plass, og er lett og enkel å ta med seg! Gjennom avtalen med NMF vil korpsene sitte igjen med en hyggelig fortjeneste på et produkt som nesten selger seg selv, mener han.

Se tilbudet fra Modulia (pdf)

– Så hvorfor skal korpsene kaste seg på denne sjansen?
– Dette er jo et viktig produkt som alle bør ha, men som overraskende få faktisk har. Så tilbyr vi både enestående god fortjeneste og likevel returrett, forklarer Jacobsen.
– I tillegg tilbyr vi eksklusiviteten. Det vil si ingen lokal konkurranse for korpsene, som man for eksempel opplever med salg av doruller eller kakebokser.