Det betyr at korpsene har tilgang til notene når de måtte trenge det. Systemet er lagt opp som flerbrukssystem, slik at flere i korpset kan være logget inn samtidig. I tillegg er notearkiv.no integrert med korpsdrift.no, noe som gir en rekke fordeler for korpsene.

Notene kan scannes i en stor PDF-fil (eller mindre filer) og når man skal laste det inn i notearkiv.no vil systemet hjelpe til med å splitte filen. Man knytter så hver side til en stemme og systemet gjør resten.

Alltid oppdatert

Etter at man har lastet opp noter kan man sende ut notene på epost til medlemmene i korpset. Dette gjøres enkelt ved å knytte notesett til et prosjekt, og så velge å sende ut noter. da vil hver instrumentgruppe få lenker til sin gruppes noter. Medlemmene hentes fra korpsdrift.no og vil alltid være oppdatert.

Alle notene lagres på korpsets egen Google Drive-konto. Det er gratis å opprette en  slik konto, som inkluderer 15 GB lagringsplass.

I og med at dette ikke er et eget NMF-produkt, er prisen for å bruke notearkiv.no kr 1495,- pr år.

For å registrere korpset, benytt lenken:

Det er 30 dagers gratis og uforpliktende prøveperiode.
Se www.notearkiv.no for mer informasjon.