Et fantastisk VM Twirling er overstått, og Norge har igjen vist at de tilhører verdenstoppen. Etter to års utsettelse var det deilig å endelig reise til Eindhoven. 66 norske drillere har representert landet på en eksemplarisk måte. Flere kom til finalen, og Norge endte med totalt fire pallplasseringer, der det ble to sølv og to bronse. Vi gratulerer med sølv til Dance team senior (Romerike/Evolution/Oslo/Horten) og Christine Eggen Skog og Amalie Bustgaard Pettersen (Evolution) i twirl duet junior. Vi gratulerer også bronsejentene, nemlig parade corps (Skedsmo/Romerike/Kringsjå) og Thea Vikestad Løseth og Tilje Herje (Spjelkavik) i twirl duet youth.

Norges resultater VM Twirling 2022

Samlede resultater VM Twirling 2022

Landslagsleder Heidi Kristensen er selvfølgelig svært godt fornøyd etter mesterskapet.

– Emilie og jeg kunne ikke vært stoltere av det norske landslaget. Utøverne har hatt en stor utvikling de siste årene, og er nå med i verdenstoppen i de aller fleste klassene. I tillegg til dette er de så utrolig kjekke mennesker, det har vært en uke med masse latter, smil, tårer og gode klemmer. Vi har storkost oss i deres selskap. Vi vil også benytte muligheten til å skryte av de personlige trenerne og foreldrene. De stilte opp fra morgen til kveld, og mesterskapet hadde ikke gått rundt uten dem. Jeg har storkost meg på VM og har hatt en helt fantastisk uke. Som landslagsleder kommer du tett på utøverne og de personlige trenerne, og får ta del i de store gledene, men også skuffelsene. Det er veldig tungt å omstille seg for hvert nummer man følger, da man ofte skal følge en konkurrent direkte etterpå. Selv om jobben er tung, er den også så utrolig givende, og man får gleden av å bli kjent med alle de nydelige menneskene på det norske landslaget! De er stjerner hele gjengen.

NMF ønsker å rette en stor takk til Hilde Hagen Rebbestad for de flotte bildene hun har tatt i løpet av mesterskapet. Her finner dere noen av blinkskuddene.

Trenere og ledelse VM Twirling 2022. Foto: Hilde Hagen Rebbestad