NMF og Tryg har inngått en femårsavtale, og etter knappe to måneder er det naturlig å spørre om det nye samarbeidsforholdet fungerer godt.

– Tryg er veldig fornøyd med starten av samarbeidet. Det virker som om avtalen blir godt mottatt ute blant medlemmer og støttespillere til korpsene, sier Jannike Sørensen i Tryg. Hun har vært sentral i utarbeidelsen av avtalen og var selv til stede på Tryg sin stand under NM brass.

– Jeg synes vi ble godt mottat og korpsene var interessert, selv om det selvsagt var NM som var i fokus, sier Sørensen.

– Vi håper og at korpsene ser verdien av avtalen, og vi gleder oss til å se hvordan avtalen utvikler seg. Så gleder vi oss til å komme på resten av årets NM-arrangementer, kommenterer Sørensen.

I tillegg til at Tryg har erstattet de forsikringene som If tidligere hadde, er det en del andre endringer også. Øvre grense for forsikring av instrument er hevet fra kr 80 000,- til kr 130 000,-. Det betyr at f.eks fagott og obo kommer inn under forsikringssummen, og slipper å tegne tilleggsforsikring.

Dessuten er det mulig å få rabatt på privatforsikringer, rabatt som kommer den enkelte, korpset og NMF til gode.

– Det fungerer litt som grasrotandelen. Kjøper du privatforsikring i Tryg, vil 3 % gå til korpset. Hvert eneste år. Man må ikke være medlem av korpset for å gi 3 % til korpset. Det holder å være nabo, tante eller generell supporter av korpset, sier NMFs kommunikasjonssjef Håkon Mogstad.

Dersom du er interessert i å vite mer om avtalen, kan du klikke på DENNE LENKEN, så vil du bli kontaktet av en kunderådgiver i Tryg.