Fåberg musikkforening holder til i Fåberg, et lite tettsted rett utenfor Lillehammer by, og består i dag av ca. 35 aktive musikanter i alderen 15 til 65 år. Korpset ble etablert i 1887 og har lange tradisjoner både lokalt og regionalt. Vi spiller flere konserter gjennom året, med variert repertoar, og deltar hvert år på NM i janitsjar i Trondheim, hvor vi spiller i 3. divisjon. Vi har en ambisjon om god musikalsk kvalitet og nivå, og jobber for et godt samhold innad i et korps hvor alle skal føle seg velkomne og som en del av fellesskapet.

Vi søker nå en ny musikalsk leder, og ønsker en dirigent som:
–   Er en trygg musikalsk leder
–   Er målrettet og tydelig
–   Har gode samarbeidsevner
–   Klarer å skape en felles identitet og musikalsk utvikling i korpset, samtidig som han/hun ser den enkelte musikanten

Arbeidsoppgaver:
–   Musikalsk ledelse av musikkforeningen
–   Ansvar for musikalsk program, i samarbeid med korpsets musikkutvalgsgruppe
–   Hjelpe korpset å utvikle seg musikalsk

Oppgavene gjøres i tett samarbeid med korpsets styre.

Kvalifikasjoner:
–   Relevant musikalsk kompetanse
–   Gode samarbeidsevner
–   Evne til å engasjere og motivere korpsets musikanter
–   Personlig egnethet vil bli vektlagt
–   Godkjent politiattest

Vi øver tirsdager fra kl. 19.00 til kl. 22.00.

TA KONTAKT
Høres dette ut som noe for deg? Ta kontakt med Mona Jørstad på tlf 95261079 for en trivelig prat, så finner vi ut om dette kan bli en god match.

OM SØKNADEN:
Send oss en søknad og fortell oss om deg som person og dirigent, dine ambisjoner og din erfaring. Potensielle kandidater vil bli kalt inn til intervju. CV og referanser ønskes.

Søknadsfrist: 12.05.2024

Søknad kan sendes til post@faaberg-musikkforening.no