Vardal Skolekorps er et skolekorps med litt over 50 aktive medlemmer i alderen 7 – 19 år,  fordelt på aspiranter, mellomkorps og hovedkorps. Vi har tilhold på Blomhaug skole i Hunndalen på Gjøvik. Vardal skolekorps ble etablert i 1954 og hadde 70 års jubileumsfest nå i april.

Vi spiller flere konserter gjennom året, med variert repertoar, og deltar på JH-cup, Innlandsmesterskapet og NM i janitsjar for skolekorps i Larvik, hvor vi har spilt i 1. divisjon.

Vi har en ambisjon om god musikalsk kvalitet og nivå, men like viktig er et godt sosialt samhold der alle skal føle seg velkomne og være en del av fellesskapet. Målet er å skape musikkglede og få det beste ut av musikantene!

Vi øver tirsdager kl 18.00 – 20.30 på Blomhaug skole.

Personlige egenskaper som vektlegges:

• Er en trygg musikalsk leder
  • Er målrettet og tydelig
  • Har gode samarbeidsevner
  • Bidrar til å skape en felles identitet og musikalsk utvikling i korpset, samtidig som han/hun ser den enkelte musikanten

Arbeidsoppgaver:

• Musikalsk ledelse av hovedkorpset på øvelser, konserter og konkurranser
  • Ansvar for musikalsk program

Oppgavene gjøres i tett samarbeid med korpsets styre og valgt representant for korpsmedlemmene

Kvalifikasjoner:

• Relevant musikalsk kompetanse
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å engasjere og motivere korpsets musikanter
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Godkjent politiattest

Høres dette ut som noe for deg?
Ta kontakt med Jan Erik Hovland (styreleder) på telefon 98627073 for en trivelig prat.

OM SØKNADEN:
Send oss en søknad og fortell oss om deg som person og dirigent, dine ambisjoner og din erfaring. Potensielle kandidater vil bli kalt inn til intervju. CV og referanser ønskes.

Søknad sendes til: janerik_hov@hotmail.com
innen 12. juni 2024.