Tid og sted

• Bakkenteigen kulturhus ved Horten
  • Fredag 27. februar kl. 19.00

Marsjer

har alltid vært populært blant publikum og har til alle tider vært mye brukt, både i krig og fred. Opprinnelig ble, som det fremkommer av ordet, denne musikken skrevet for å marsjere til. Det kunne være marsjer spilt av et militærorkester i krigstid og ved seremonielle militære tilstelninger, i forbindelse med bryllup og feiring i fredstid. Marsjen kan sies å være blåseorkestrenes poplåt. Den er kort, fengede og konsis, med få musikalske temaer som gjentas.

Marinemusikken presenterer

under denne konserten viktige hendelser i verdenshistorien fra 1645 til 1945. Konferansier og NRK-profil Jan Eriksen vil verbalt geleide publikum gjennom historien og musikken som knytter seg til de forskjellige epokene og hendelsene, fra 30-årskrigen til frigjøringen av Kirkenes.

Billetter

• NMF-medlemmer, voksen: kr. 160
  • NMF-medlemmer, barn under 18 år: kr. 130

Billetter må kjøpes i billettluken på kulturhuset før konserten.