Stiftet: 1918

Dirigent: Sigurd Skramsett
Hjemmeside: www.brevikmusikkorps.no
Epost: bmusikkorps@gmail.com

Korpset består av rundt 50 medlemmer, inklusive aspiranter fra skolekorps. Brevik musikkorps feirer 100 år i år, noe de har sett frem til, og senere i år kommer det en jubileumsbok. Korpset spiller en rekke faste konserter og oppdrag gjennom året. Dette er julaften på Brevik sykehjem og i tårnet på Brevik kirke. De spiller på teaterfestivalen i Porsgrunn PIT. 1., 8. og 17. mai er faste dager de spiller på, og siste tirsdag i mai spiller de fast på utsiden av Brevik sykehjem. I tillegg lager de store konserter og tar oppdrag som kommer.

Planer for 2018:
Brevik musikkorps får besøk av Bø ungdomskorps 20. mars i Brevik Kulturhus. Bø ungdomskorps fyller 45 år. 23. april skal et av verdens beste militærkorps komme til Skien: United States Army Field Band, og Brevik musikkorps er teknisk arrangør for konserten. 1., 8., 17. og 29. mai er det de tidligere nevnte faste spillingene, før de slutter av vårsesongen på teaterfestivalen PIT 12. juni.

Korpset skal delta på Elvefestivalen med «Ta sjansen» i august og garasjesalg i Brevik senere i august. De skal paradere i Storgata i Porsgrunn på Porsgrunn handikapidrettslag sin aktivitetsdag i september. I oktober blir det jubileumstur, og den store jubileumskonsert blir 17. november i Brevik kulturhus. Året avsluttes med de vanlige desemberspillingene: julegrantenning, julekonsert og julaften i kirketårnet og Brevik sykehjem.

Det beste med korpset:
Brevik musikkorps trekker frem dirigent og medlemmer, miljø og god korpsånd som det beste ved korpset.

Korpset ønsker å profilere:
Jubileumskonserten 17 november.

Brevik musikkorps vil også trekke frem dirigenten sin Sigurd. Han er virkelig en drivkraft. Under ham har de laget store konserter/ show som har gledet svært mange publikummere. Dette har vært gøy for medlemmer å være med på. Sigurd er veldig med hele året og kommer med tilbakemeldinger og nye ideer. De føler seg heldige som har ham.

Ønsker du å få ditt korps presentert? Les mer her.