Håper du har lyst til å bli med på en annerledes korpsdag sammen med andre musikanter.
Meld deg på her: PÅMELDING TIL UNG I KORPS- ROGALAND

Hvem møter du?

Cesilie M. Olsen – Bli engasjert!

Cesilie sitter i regionstyret i NMF Rogaland, hvor hun har vært styremedlem siden 2017. I tillegg spiller hun saxofon i korps, og er samlingsleder for Rogaland ungdomskorps (RUK).

Cesilie har vært engasjert i korps helt siden hun ble tillitsvalgt i skolekorpset, og har masse erfaring med styrearbeid på flere nivå og måter å engasjere seg på.

Hun ser at korpsverden nå trenger yngre krefter som skal stake ut veien for fremtiden! Hun håper å kunne lære vekk «litt om alt», fra de litt kjedelige og formelle tingene, til hva ungdom kan bidra med i sitt korps og hvordan de kan ha en direkte påvirkning på hva som bestemmes. Kanskje vil dette gjøre deg som hører på litt tryggere i en tillitsvalgtrolle, eller bare være et pådriver for en ung og lovende musikant som ønsker å engasjere seg i eget korps! Uansett om du ønsker å være i fokus, eller om du liker best å gjemme deg litt blant resten.

Julie Røssland – Rollen din?

Julie Røssland er 21 år gammel og kommer fra Voss i Vestland fylke. Dette året er hun tredje års bachelor student i dirigering ved fakultet for utøvende kunstfag ved UiS. Julie har siden høsten 2020 hatt gleden av å være dirigent for 1. divisjonskorpset Madlamark skolekorps i Stavanger.

Julie startet å spille klarinett i Voss Skulemusikk da hun var ni år gammel, senere ble hun også dirigent og instruktør i korpset. I tillegg til Voss Skulemusikk har Julie blant annet spilt i Hordaland Ungdomskorps og elitekorpset Dragefjellets musikkorps.

Hun startet å ta timer innen dirigering da Voss kulturskole i 2017 åpnet opp for ukentlig direksjonsundervisning, som første kulturskole i landet. Etter å ha fullført musikklinjen ved Voss gymnas gikk veien videre til Stavanger.

I skolekorpset engasjerte Julie seg som tillitsvalgt for musikantene, og var i den anledning deltaker på Ung i Korps i Hordaland. Det å bli bevisst sin rolle som forbilde i korpset, og å spille sammen med jevnaldrende er noe av det Julie husker best fra disse samlingen.

Julie vil denne dagen dele av sine erfaringer og lage et opplegg som gjør at du som deltaker forhåpentligvis vil sitte igjen med de nyttige verktøy både for deg selv og for musikantene i korpset ditt.

Ta med instrumentet og møt opp.

Husk å melde deg på innen 15. desember 2021.