Som deltaker i utvekslingsprosjektet, PULSE, får du muligheten til å samarbeide med Field Band Foundation (FBF), en organisasjon som bruker musikk og kultur til å fremme positiv endring blant ungdom i Sør-Afrika. I Norge samarbeider deltakerne tett med forbundets storsatsningen, Ungdomsløftet. Prosjektet er støttet av Norsk senter for utvekslingssamarbeid (Norec).

Du blir en verdifull del av et team med dedikerte prosjektmedarbeidere. Hovedbasen din blir i Johannesburg, samtidig som du får sjansen til å utforske ulike deler av Sør-Afrika. Kontrakten er midlertidig med oppstart 15. februar eller 15. august og har en varighet på 14 måneder. Det kan være mulighet for forlengelse etter avtale.

Bli kjent med prosjektmedarbeiderne som du vil jobbe tett sammen med her.

Som en del av PULSE-teamet vil du
– Oppdatere, utvikle og lede musikk – og livsmestringsopplæring på alle nivåer
– Utvikle og implementere relevante e-læringskurs
– Delta aktivt i FBFs spennende aktivitetsprogram
– Bidra til en inkluderende musikkopplæring ved å utvide den digitale verktøykassen med kreative og praktiske ideer
– Utforme prosjekter og informasjonsmateriell som styrker forståelsen blant foreldre og ressurspersoner om hvordan de kan støtte medlemmene
– Videreutvikle monitorerings– og evalueringsverktøy for å sikre prosjektets suksess
– Styrke nettverket med tidligere deltakere
– Bistå med administrative oppgaver
– Være aktuell for oppdrag i Ungdomsløftet etter endt PULSE-avtale

Vi leter etter deg som
– Har relevant utdanning innen musikkpedagogikk, musikkterapi, musikk, dans eller tilsvarende
– Har erfaring eller interesse for organisasjons – og administrativt arbeid, samt frivillig sektor
– Behersker engelsk både muntlig og skriftlig
– Har førerkort klasse B
– Har gode samarbeids – og kommunikasjonsevner, er løsningsorientert og strukturert
– Trives med å arbeide selvstendig, tar initiativ og er åpen for nye arbeidsoppgaver
– Har lidenskap for musikk og ønsker å dele med andre
– Er utadvendt og tillitsvekkende
– Er motivert for å jobbe utenfor satte arbeidstider ved behov
Ved ansettelse må politiattest fremlegges.

Vi kan tilby deg:
– En enestående erfaring innen internasjonalt prosjektarbeid og musikkudervisning
– Muligheten til å fordype deg i den rike sørafrikanske kulturen
– Verdifull arbeidserfaring som vil gjøre deg attraktiv for fremtidige arbeidsgivere
– Utvidelse av ditt globale nettverk for fremtiden
– En variert arbeidshverdag med unike opplevelser og utforskning av Sør-Afrikas mangfoldige miljøer og steder som du kanskje aldri ville besøkt ellers

Dette er en sjelden sjanse til å bruke dine musikalske ferdigheter og pedagogiske kunnskaper til å gjøre en positiv forskjell i livet til ungdommer i Sør-Afrika. Bli med på et spennende eventyr – og la musikken binde oss sammen på tvers av kulturer.

Søk nå for å bli en del av vårt engasjerte team!
Søknadsbrev med CV sendes til pulsejobb@musikkorps.no

Lurer du på noe? Ta kontakt med prosjektleder for PULSE, Silvelin Havnevik: 98 24 11 77.

Om arbeidsgiver:
Norges Musikkorps forbund (NMF) er den største kulturfrivillige organisasjonen i Norge, med over 60 000 medlemmer fordelt på ca. 1600 medlemskorps. Vi ønsker å bidra til å fremme og videreutvikle musikk og drill i Norge, i og med samfunnet rundt oss. Vår oppgave er å gjøre korps til en attraktiv og tilgjengelig fritidsaktivitet. Dette gjør vi ved å sikre gode vekstvilkår for korpsene, tilby aktiviteter av høy kvalitet og synliggjøre korpsenes betydning. Gjennom vårt arbeid er vi en sentral bidragsyter til livslang læring, økt livskvalitet og kulturbygging i hele landet.

Om PULSE:
PULSE-prosjektet har som hovedmål å styrke det helhetlige og inkluderende læringsmiljøet i Norges Musikkorps Forbund og Field Band Foundation. Vi oppnår dette gjennom videreutvikling av digitale læringsplattformer, utvikling og deling av verktøy som øker kompetansen til ledere og medlemmer, samt kunnskapsdeling både internt og eksternt. Vårt partnerskap med Field Band Foundation og Norec har eksistert siden 2001, og vi fortsetter å jobbe sammen for å fremme musikkopplæring og kulturutveksling.

Mer informasjon om PULSE-prosjektet finner du på:
Prosjektets blogg: www.pulsestrongertogheter.com
Nettsiden til vår samarbeidspartner i Sør-Afrika: www.fieldband.org.za
Nettsiden til Norsk senter for internasjonalt utvekslingssamarbeid: https://www.norec.no/

Neste frist: medio oktober 2024. Følg med på nettsiden for mer informasjon.

Vi gleder oss til å høre fra deg!