Dagen før regiontinget er  Nordvestkonferansen, som skal gi inspirasjon og faglig påfyll! Årets tema er koprsdrift og korpsbygging. Dagen er todelt og har en egen del for kasserer, drill og musikkorps.

Foredragsholdere:

NY! Torbjørn Waag

Torbjørn Waag startet korpskarrieren i Dalen Portland Cementfabrikk’s guttekorps i 1963
Han er dirigent siden 1978 og har hatt varierte jobber blant annet i Schlagerforlaget AS, Tonika, div media, reklamebyrå og som musikklærer i ungdomsskolen. Han var også kretskonsulent i NMF Telemark i 1996-1999.

I dag er Torbjørn pensjonist med driver det lille selskapet «Ressursfilialen» der bl.a. korpsbygger – prosjketet til NMF er en del av oppgavene han jobber med.

Torbjørn har jobbet aktivt og lenge for å styrke korpsene, og korpsenes unike mulighet til å være både  en opplærings, – og nytelsesarena for mennesker i alle aldre.

Torbjørn kommer og snakker om avklaring av ambisjonsnivå for å finne veien videre sammen, samt det å holde på ungdsomgruppa. Hva kan korpsene gjøre for å ikke miste de mellom 11 og 14 år?

Lise Hagen Rebbestad

Lise er styremedlem i den internasjonale drillorganisasjonen WFNBTA, samt i paraplyorganisasjonen IBTF, som jobber med sammenslåing av korpsdrill og sportsdrill på verdensbasis. Har mye erfaring med samhandling mellom musikk og drill, da hun vært leder av både Skedsmo Skolekorps og Skedsmo Drill. Lise har sittet i forbundsstyret og vært President i NBTA Norway

Hun kommer til Nordvest for å snakke om implementering av drillstrategien, hvordan kan drillmiljøet være med på å bidra til at flere korps satser på drill, gatedrill og Majorettes?, workshop om hva NMF Nordvest skal tilby av drillaktiviteter. Hva ønsker drillerne seg? og nyheter fra det internasjonale drillmiljøet.

Odd Petter Saltnes

Odd Petter Saltnes har vært med og utviklet NMFs korpsdriftssytem, og kan det meste om små og storetekniske systemer og duppedingser. Han er også vår egen ekspert på økonomimodulen, så det er vel vert å ta turen. Her kan man få hjelp til store og små spørsmål, og kanskje lære et tips eller to?

Lise Hagen Rebbestad