Markedsføring
Konsertplanlegging og kontakt med media er viktige elementer i markedsføringen av korpset ditt. På denne siden finner du tips til fremgangsmåter, samt materiell som kan brukes i markedsføringen.
Grafiske elementer som alle kan bruke:
Plakatmaler:
A3 – for skolekorps
A4 – for skolekorps
A3 – for voksenkorps
A4 – for voksenkorps
Disse får du på henvendelse til post@musikkorps.no
Retningslinjer ved bruk av NMFs logoer:
Logosymbolet er selve grunnformen i NMFs profil. I tillegg til at symbolet har grunnformen til mange instrumenter, gir det også assosiasjoner til lydsignaler og formidling, ekspangsjon og utvikling, ringvirkning og påvirkning, mål og møtested. NMFs symbol må aldri deles opp, forvrenges eller endres på andre måter.
Logoen består av symbol og navnetrekk i et fast definert forhold.
Det er ikke tillatt å forandre elementenes innbyrdes forhold eller grafiske form. Formater og komposisjoner gir ulike behov, og de to logoene gir stor fleksibilitet. Bruksområdet avgjør hvilken logo som skal brukes. Logoen skal alltid plasseres slik at den ikke forstyrres av konkurrende grafiske elementer.
Vær sikker på at du har nok rom rundt logoen, minimum X-høyden (NMF) på alle sider.
Konsertplanlegging
Planlegging og markedsføring er vesentlig for at konserten skal være en positiv kraft i korpshverdagen. Jobben starter egentlig allerede når repertoaret settes, selv om det kanskje ikke en gang er fastsatt noen tidspunkt for en konsert.
Her kan du laste ned noen tips til hvordan du kan få maksimalt ut av korpskonserten din
Kulturskolebanken har nyttige planleggingsverktøy for prosjekter og konserter. Kulturskolebanken finner du her
Hvordan opprette mediekontakt?
For å få publisitet om korpset ditt og arrangement dere planlegger, er det viktig å ha/få kontakt med din lokale avis, radio og eventuelt nettsted.