Under et døgn før første samling er Bjørn Sagstad klar på at han gleder seg til å gjøre denne dirigentlaben, og ser frem til å treffe deltakerne og få litt tilbakemeldinger på deres ønsker og behov.

– Akkurat nå er det påmeldt 21, men det er plass til ca 30.

Det var Dirigentløftet som tok kontakt med Bjørn, og spurte om han kunne tenke seg å holde en serie, og bruke litt av erfaringene fra prosessen som førte Musikkforeningen Nidarholm til deres første NM-tittel og deltakelse i EM (utsatt til neste år).

– Det sa jeg selvsagt ja til. Den første samlingen er mest en form for forventningsavklaring, der ikke minst deltakerne skal få si hva de har behov for. Som en undertittel har jeg lagt inn «Fra preik til praksis».  De tre siste samlingene kommer nok i stor grad til å inneholde eksempler fra Nidarholm og den reisen de har vært gjennom.

Lars Petter Bjerkeset i Dirigentløftet er godt fornøyd med å kunne tilby et digitalt kurs i disse tider og er også veldig gladd for å ha med Bjørn Sagstad på laget.

– Han passer godt i et sånt format.

Dersom du vil melde deg på til dirigentlaben sender du en mail til post@dirigentloftet.no

Mer info og datoer for Bjørn sine workshops finner du her.