Gjensynsglede
– en kampanje for hele det frivillige musikklivet!

Våren 2020 opplevde vi en ny hverdag, og for mange som i ukesvis har måttet avstå fra sine hverdagslige musikkaktiviteter, kan veien tilbake være lang. Derfor inviterer NMF, i samarbeid med Norsk Musikkråd, til Gjensynsglede! I uke 36 oppfordrer vi til aktiviteter som vil bidra til å holde på gamle og rekruttere nye medlemmer. NMFs kampanjetilbud til korpsene er å  kostnadsfritt dele det pedagogiske materiellet som er utviklet til ImPULSE.

ImPULSE

Med ImPULSE kan korpsene inkludere nye i korpsaktiviteten og bedre samarbeidet med skolene de rekrutterer fra. Med en koreografert versjon av verket Hamba Nahti/Tyven Tyven fra Alle spiller-porteføljen er vil det enkelte korps kunne tilby gode korps- og musikkopplevelser til flere.

Alle spiller er verk som fungerer som brobygger mellom de som har lite eller ingen erfaring med korps og de med erfaring fra å spille i korps. Verkene legger til rette for at nye medlemmer kan bli inkludert og umiddelbart oppleve læring, mestring og gleden av å delta i samspill med andre.

Alle spiller-portefølje er arrangert av Odd-Erik Nordberg. Koreografien på Hamba Nahti/Tyven Tyven er utviklet av koreograf Beret Stølen i nært samarbeid med NMFs aspirant, Thulani Maluleka fra Sør-Afrika og arrangør Odd-Erik Nordberg.

ImPULSE inkluderer:

•  Noter – partitur og stemmer finner du allerede her
  • Lydinnspilling – stemmevis for innøving og tutti-versjon som kan benyttes til å spille til. (Spilles inn med Marinemusikken.)
  • Instruksjonsfilmer – Dans, rytmiske deler og spillestemmer
  • ImPULSE – musikkvideo som man kan danse/spille til

Vi utfordrer alle korps og skoler til å gjennomføre ImPULSE i sitt lokalmiljø i uke 36 – dette blir gøy!

I uke 34 og 35 tilbyr NMF workshops i Zoom med informasjon om hvordan korpset kan benytte materiellet. Her får du idéer til hvordan korpset kan skape skape gode musikk- og samspillopplevelser i samarbeid med andre og som rekrutteringstiltak. Tidspunkt for workshopene finner du her – påmelding åpner onsdag 12. august, kl. 12.00.

(Notene finner du allerede på nettsidene. Instruksjonsfilmer og innspilling kommer innen uke 35 og musikkvideoen blir tilgjengelig i uke 35. )