NMF Øst inviterer til digitale korpsmøter der hovedtema er aktuelle saker i korpsenes hverdag. Møtene er ment som en arena for erfaringsutveksling, samt påfyll av gode råd og tips.

Møtet ledes av Thor Olav Fjellhøi, daglig leder i regionen. Det blir selvfølgelig rom for spørsmål og innspill, diskusjoner og samspill.

MØTE 1: Rekruttering // 20. mars

Suksessfull rekruttering – hvordan rekruttere, og samtidig ta vare på musikantene som har begynt i korpset?

Korpsbygger Per Einar Fon kommer, og basert på knallharde data vil han sneie innom momenter som Hverdagen, Den gode øvelsen og Utfordringer/mestring/sosiale rammer. I tillegg har vi invitert Lilleaker Skoles Musikkorps. De vil snakke litt om hvordan de har jobbet – målrettet og langsiktig – ikke minst med rekruttering. Verdt å få med seg!

MØTE 2: Styrearbeid // 8. mai

Ny som styremedlem? Hvordan jobber et styre på en god måte? Hva er fallgruver, snubletråder, tidstyver? Vi har tips! Vi har fått med oss Hosle og Bekkestua Skolekorps, som vil fortelle litt om hvordan de jobber – både i hverdagen og mer overordnet.

Og så blir det selvfølgelig god tid til spørsmål og innspill!

Korpsmøtet er gratis for våre medlemmer, men deltakelse fordrer påmelding. Påmeldingsskjema under.

Vi offentliggjør høstens kursrekke før sommeren.

Velkommen!