Tidligere i høst deltok Sveio Drilltropp i EM Majorettes i Italia. Sveio Drilltropp har deltatt i EM syv ganger tidligere og i 2019 reiste to av klubbens tropper nedover. Da konkurrerte de i kategoriene Baton Flag Team Senior og Showtwirl Accessories Junior, hvor seniortroppen gikk helt til topps i sin klasse.
– Det vil nok ta litt tid før det synker inn, fortalte trener Marilena Panayiotou til musikkorps.no da resultatet ble klart.

I etterkant har utøverne mottatt heder og ære. Sammen med engasjerte foreldre, søsken, venner og slekt hadde også ordfører i Sveio, Linn Terese Evje, møtt opp på Helganes flyplass for å gratulere drilltroppen. Denne uken besøkte Gunn Østvik Petersen, styremedlem i NMF Hordaland, Sveio Drilltropp. Hun hadde med seg kake og en pengegave på 20.000 kr til EM-vinnerne. Marilena Panayiotou forteller at pengene vil komme godt med i den videre satsningen til Sveio Drilltropp, som nå øker antall tropper fra syv til ni.

Hele gjengen i Sveio Drilltropp