Stillingsannonse fra korpset

Korpset har et aktivt styre, faste komiteer og en trofast musikalsk stamme. Aktivitets- og ambisjonsnivået vårt er tilpasset voksne/ungdommer som er i arbeid. Medlemmene vil gjerne spille i et sosialt korps som låter bra og har et forutsigbart program. Målsettingen vår er å ha det kjekt på øvelsene, stadig løfte oss musikalsk og få påfyll av energi!

Vi har hatt stor musikalsk fremgang de siste årene, og vi ønsker å ha noe å strekke oss mot. Aktivitetsnivået varierer noe, men vi har deltatt på, og vurderer fortløpende, aktiviteter som: Årskonsert/ Tapasbrass, huskonserter, julekonserter, juletrefestspillinger, oktoberfestspillinger, Siddis Brass, veldedige arrangementer, 17.mai, og bykonserter. Besøk gjerne vår hjemmeside hinna-brass.no for mer informasjon.

Vi søker et etter en musikalsk leder /dirigent med relevant musikalsk og pedagogisk utdannelse og erfaring. Du må forstå ambisjonsnivået vårt. Det er viktig for oss at du klarer å inspirere og samle korpset samtidig som du passer på at de individuelle medlemmene får mulighet til å utvikle seg musikalsk. I den kommende perioden må vi sammen jobbe med å rekruttere yngre musikere. Personlige egenskaper inkludert aspirasjon, gode samarbeidsevner og kreativitet vil bli vektlagt.

Vi ønsker oss i utgangspunktet en ny hoved-dirigent, men er åpne for å diskutere andre prosjektbaserte modeller med deling av oppgaven.

Vi kan tilby:

• Kjekt korpsmiljø med positive og interesserte musikanter
  • Stor musikalsk frihet
  • Et aktivt og engasjert styre
  • Lønn etter avtale. Utgangspunktet er NMF’s avtaler og satser.

Arbeidsoppgaver:

• Dirigenten er musikalsk ansvarlig for korpsets utvikling, herunder planlegging og tilrettelegging av musikalsk stoff, direksjon på øvelser og konserter, og deltakelse på korpsets styremøter etter behov
  • Dirigenten skal samarbeide med musikkomiteen om programvalg
  • Dirigenten skal forholde seg til årsmøtets og styrets årsplan
  • Eventuelle prosjekter med andre midlertidige musikalske ledere vil skje etter enighet mellom dirigenten og styret

Søknadsfrist: 31 Mai 2019
Tiltredelse: Etter avtale, tilpasset vårt høst-program 2019 (tentativ 14 august, 20 september, 1 november eller 1 januar 2020). Indiker i søknaden når tiltredelse er mulig.

Spørsmål om stillingen, samt søknad med CV sendes til styrets leder Marit Døvle;
marit.dovle@gmail.com, tlf 48114289

Stillingsannonse – Dirigent Hinna Brass – Mai 2019